tirsdag den 11. marts 2014

Hvidkåls pizza


Åh som tiden dog flyver afsted! Jeg har haft ganske travlt med fødselsdage i svigerfamilien og nedrivning af min mors sommerhus. Heldigvis er det meget glædeligt fordi det betyder et nyt! Og det bliver bare lækkert!
I sidste uge lavede vi den her hvidkålspizza, og jeg må sige, det smagte godt med der var et eller andet med bundende som var lidt snasket. Heldigvis blev det væsentligt bedre da vi bagte den store på rist istedet for en bageplade, så den blev mere sprød og sammenhængende. Men nemt var det. Opskriften er inspireret af den meget inspirerende LCHF fortaler Jane. Jeg fyldte pizzaen med tomat, oksekød, peberfrugt, forårsløg og cheddar :)

Hvidkålspizzabund
1½ plade

Ingredienser
500 g hvidkål
1 stort løg
100 g revet ost (en der smager af noget, jeg brugte cheddar)
2-3 æg (alt efter størrelse)
6 tsk Husk eller hvedeklid

salt, peber, oregano

Riv hvidkål, løg og ost på foodprocessoren og bland med resten. Lad det hvile lidt inden den klattes ud på bagepapir. Tænd ovnen på 220 grader varmluft. Jeg fik en fuld plade og en mindre klat, så to mellemstore klatter er nok det fedeste. Bag 10-15 minutter til den er gylden, og forflyt så til en rist hvor den bages med det valgte fyld. 

Bon appetite
Lise

Ingen kommentarer: