fredag den 14. marts 2014

American chokolate cookies


Ååh cookies! Min allermest seriøse last lige bortset fra gule vingummier og søde lakridser. Uhm.. Nu er det jo også weekend og de her basser er så nemme at røre sammen, tager max 10 minutter til du har den første plade i ovnen. Og det kan vi jo godt lide. Opskriften er HERFRA men jeg har ændret en del og taget både lidt mørk chokolade og hvid. Og desuden sagde opskriften at der kun var 18 cookies, men jeg fik mange flere, men brugte også kun en stor teskefuld cookiedej til hver cookie. Forresten er de her cookies dem jeg har bagt som har den mest autentiske chewy konsistens indeni samtidig med at de er herligt sprøde udenpå.
Jeg lovet herren en god bøf og hjemmelavet bearnaise sovs i aften, total angst provokerende, wish me luck! 

American cookies
40-50 stk

Ingredienser
250 g farin
2 tsk vaniljepulver
2 æg
1 tsk salt
½ tsk natron
1 tsk bagepulver med top
100 g havregryn (fint blendet)
200 g chokolade (jeg brugte 150 g mørk og 50 g hvid)
1 dl smagsneutral olie

Tænd ovnen på 175 grader. Hak chokoladen groft. Pisk sukker, vaniljepulver og æg sammen til blandingen er luftig. Sigt mel, natron og bagepulver ned i massen. Rør havregryn og salt i. Tilsæt chokoladen og rør den ind i dejen inden olien tilsættes. Klattes på bagepapir med to teskeer, jeg havde 10 a 1 tsk på hver plade cirka. Bag i 8-10 min til de får en anelse farve og er puffet helt op. Lad dem køle 5 minutter på pladen inden de overføres til en rist med en paletkniv hvor de køler. Opbevar i en tæt kagedåse.

Lise


Ingen kommentarer: