torsdag den 13. februar 2014

Portobello pizza


Det her er da virkelig nemt og væsentligt sundere end den traditionelle pizza, og tænker at det er en god ret til LCHF også. Jeg brugte den som aftensmad på fastedag da retten indeholder under 300 kalorier. For jer på 5:2 så er der 7 virkelig lækre retter i Spis bedre den her gang med under 300 kalorier. Jeg udskiftede 125 g frisk mozarella med 100 g rød cheddar, da det var det vi havde i huset. Herren kan bedst lide at få skinken bagt med, endda mere end mig, men han faster jo heller ikke. Desuden sagde han meget begejstret at man kunne lave det som tapas til en buffet, så ved man at han er glad :)  (Retten indeholder 292 kcal med 125g mozarella og 310 med 100 g rød cheddar). Svampede fåes for øvrigt i løsvægt i føtex.

Portobello pizza (292 kcal)
2 pers

Ingredienser
400 g portobellosvampe
1 kugle mozarella (125 g)
200 g tomater
1 tsk oregano
60 g serano skinke (eller anden lufttørret skinke)

Tænd ovnen på 200 grader, hvis ovnen kan så gerne varmluft og undervarme. Børst svampene og tag stokken ud. Skær tomat i mindre stykker og tag væden fra. Fordel ost, tomat og oregano på svampene. Bag 10-15 minutter og server med ½ skive serano på toppen.

Lise

4 kommentarer:

KGaardsted sagde ...

Mums, hvor ser de lækre ud! Det må jeg prøve en dag, hvor manden ikke er hjemme - han kan desværre hverken lide svampe eller tomater! :-/

Unknown sagde ...

Åh de mænd altså! Det kan nok ikke rigtig erstattes uden at blive noget helt andet. Min man var heller ikke den modigste mht mad da jeg mødte ham, men det kom når jeg sneg forskellige ting ind. :)

Lise

Vicki sagde ...

Blot et spørgsmål, for jeg har aldrig leget med portobellosvampe før, men kunne man ikke skære stokken i tern og bruge den også? Men uanset hvad, så ser det lækkert ud og skal helt sikkert med på min madplan :D

Unknown sagde ...

Hej Vicki :) Jamen faktisk ville jeg nok bare skære det "snavsede" af også bibeholde resten af stokken. Men ellers ja så ville jeg bare hakke dem og blande med tomaterne. :) Det er godt jeg kan inspirere :)

Lise