lørdag den 6. oktober 2012

Krydrede nødder


Jeg elsker nødder, mandler, peanuts, everything! Så meget som jeg elsker alle nødder neutralt så er den krydrede model altså god. Opskriften er inspireret af en jeg så inde ved dem HER. De er super nemme og skal lige køle helt af inden de spises. Gerne med en kold øl ;) Alle nødder kan bruges og man kan ændre krydringen, men jeg synes den her var helt tilpas. :)

Krydrede nødder

Ingredienser
100 g jordnødder
50 g mandler
50 g hasselnødder
3 tsk paprika
1 tsk stødt chili
3 tsk flagesalt
3 spsk citron saft
1 spsk honning

Tænd ovnen på 175 grader. Bland krydderierne sammen med citronsaft og honning til en masse. Tilsæt nødderne og sørg for at alle nødderne er krydrede. Fordel dem i et enkelt lag på en bageplade med bagepapir. Bag dem i 15-20 minutter, og vend i dem med en spatel et par gange. Lad dem køle af på bagepapiret på en rist.

Det her er forresten indlæg nummer 500 på den her blog, jeg er så evigt taknemmelig for at i gider følge den, og altid har sjove kommentarer. Bliv ved med det :)

Lise

2 kommentarer:

Det Stormske Køkken sagde ...

Mums, måske jeg skal lave sådan en portion til min mor i en adventsgave :)

Ser ihvertfald lækkert ud..

Unknown sagde ...

De er i hvert fald super lækre, ellers er brændte mandler (http://lisepaasu.blogspot.dk/2011/12/brndte-mandler.html) er altid et sikkert hit. :)
Lise