lørdag den 13. oktober 2012

Hasselnødde muffins


I anledning af weekend også absolut så dårligt vejr, var det lige iorden at lave lidt små fine muffins. Idag til eftermiddags-theen, nemlig min yndling "Perfect Pear" fra Celestial, kan købes hos Søstrene Grene.
Jeg så den her lækre opskrift ovre ved MissMuffin, eller i hvert fald en udgave af dem, og tænkte at det måtte jeg prøve snarest! Jeg havde så ingen kærnemælk, så det blev en blanding af 2/3 mælk og 1/3 cremefraiche. Jeg lavede desuden halv portion, og der blev 7 muffins, så jeg skriver opskriften som jeg lavede den.

Hasselnødde muffins
7 stk

Ingredienser
150 g hvedemel
75 g sukker
3/4 tsk bagepulver
75 ml mælk
75 g cremefraiche
½ tsk vaniljeessens/1 tsk bagepulver
1 æg
45 g smeltet smør
75 g nutella
15 g finthakkede hasselnødder

Tænd ovnen på 170 grader, og for en muffinsform med muffinspapirer. Bland melet med ca 110 g sukker, bagepulver og evt. vaniljepulver. Pisk mælk, creme fraiche, æg og vaniljeessens i en anden skål. Pisk de to ting sammen, og derefter smørret i. Rør ca 40 g nutella i dejen. Fordel halvdelen af dejen i 6-7 forme og klat den resterende nutella oveni, og dæk derefter med resten af dejen. Fordel den resterende sukker og de finthakkede hasselnødder over muffinsene. Bag dem ved 170 grader i ca 25 minutter, eller til der når du stikker en strikkepind i, ikke hænger noget fast. Afkøl på en rist og servér gerne med et krus kaffe eller the. 

Lise

Ingen kommentarer: