tirsdag den 18. september 2012

Tomater i drivhuset, hvad skal du bruge dem til?


Det er nærmest ikke en opskrift men nærmere en inspiration til hvad man bruge alle de lækre solmodne tomater som drivhusene bugner med lige nu, og måske lidt endnu :) Håber listen kan bruges som en inspirationskilde, så der ikke ryger nogle tomater ud.

- En salat som ovenstående med tomat, rødløg, agurk, basilikum, avokado og feta. Overhæld med lidt olivenolie og uuuhm..

- En god tomat sauce med masser af hakkede grøntsager, enten plain, med oksekød eller tun.

- En lækker avokado/tomat salsa, som lige HER.

- Pasta med friskost og tomat, tjek den HER.

- SOm vejret indbyder til, så en lækker tomatsuppe med italienske aner.

- En god fyldig bolognese.

- Eller en lækker chili con carne.

Har i andre favoritter med tomater, så del dem her? :)

Lise

6 kommentarer:

Maj sagde ...

Uhhh hvis jeg havde masser af tomater fra drivhus så ville jeg også have lavet mange af de retter, for der kommer tomaterne til sin ret :)

Men for at bevare lidt af den danske sommer, ville jeg lave henkogte tomater og tomatmarmelade. De grønne tomater ville jeg sylte - fordi de bare smager himmelsk!!

- Maj :D

Christel | Colors and Creations sagde ...

Hej Lise

Jeg er helt ny læser af din blog - og hvor er den inspirerende! Masser af lækker & simpel hverdagsmad :)

Én af mine tomatfavoritter er hjemmelavet salsa. Jeg har ikke nogen opskrift, men der skal masser af friske tomater til, som skal koge i nogle timer - jo længere, jo bedre - og undervejs tilsætter vi lidt eddike og sukker, salt og peber. Evt. tabascosauce og/eller jalapeños, hvis den skal være stærk.

Jeg melder mig straks som fast læser af din blog og håber, at du også har lyst til at kigge forbi min :)

A + K = ♥ sagde ...

Uha, hvem der bare havde et drivhuslager af tomater. Elsker simpelthen tomater, både kolde og varme, som tilbehør eller bare i sig selv - uhm <3

- Anne

Unknown sagde ...

Uhm det lyder også lækkert Maj! Jeg er bare fan af tomater i alle afskygninger. :) Det må jeg foreslå for min mutti (hende med drivhuset ;) )
Lise

Unknown sagde ...

Tusind tak Christel, dejligt der er nogen der kan bruge den :) Tænkte faktisk på hvordan man selv laver en god salsa, tak for det :)
Jeg kigger forbi og velkommen til :)
Lise

Unknown sagde ...

Ja jeg skal også lige ud og hamstre i mutti's drivhus Anne, så jeg kan smovse :)
Lise