søndag den 16. september 2012

Crispy salat roll med lun peanutbutter sauce

Lun peanutbutter sauce
Crispy roll med peanutbutter sauce
Jeg besøgte min mor og hun havde taget lækre hummerhaler op af fryseren, det siger man jo ikke nej til, men synes bare lige de skulle serveres med noget andet end den klassiske hvidløgsmayo eller bagt med masser af smør, hvidløg og persille. Hvilket forresten også kan anbefales! Lige med et nybagt flutes så kører det :)
Nåh men synes det var passende med noget lidt nemmere og lækkert.

Crispy salat rolls med lun peanutbutter sauce
2-3 pers

Ingredienser
Sauce
½ dåse kokosmælk
3-4 cm ingefær
1 fed hvidløg
½ tsk chili
3 spsk peanutbutter
2 spsk soya

Svits chili, presset hvidløg og fintrevet ingefær i en smule olie i et par minutter. Tilsæt kokosmælken og peanutbutter og varm det godt igennem. Smag til med soyaen og saucen er klar. Server den lun til ris, kyllinge spyd eller som jeg gjorde:

Jeg servede den med kogte hummerhaler, forårsløg, agurk, tomat og lidt sesam serveret i iceberg salat blade. Yum!

Lise

2 kommentarer:

Maj sagde ...

Uhm hvor ser det lækkert ud, jeg er også bare en sucker for peanutbuttersauce - eller bare peanutbutter generelt ;)

Jeg serverer det oftest til mine rispapirruller, men de der salatruller ser virkelig delikate ud!

- Maj :D

Unknown sagde ...

Tusind tak Maj, det lyder dælme også lækkert. Jeg har vidst faktisk noget rispapir jeg skal have forsøgt mig med, har du en god opskrift jeg kan blive inspireret af?
Jeg plejer også at lave en anden, men den her er lidt mere flydende og dyp´bar ;)

Lise