onsdag den 4. maj 2011

Yoghurtis


Som den søde Stine har prøvet har jeg også lavet en omgang yoghurtis. Og som hun lovede var det viirkelig virkelig nemt, det tog max 5 min fra jeg gik igang til det kunne puttes i fryseren.
Det er jo meget sundere end almindelig flødeis, og jeg elsker at den er lidt syrlig, på ingen måde sur, men syrlig ved siden af en flødeis.

Yoghurtis - grundopskrift
1 bæger pasteuriseret æggehvide
1 dl sukker
500 g græsk youghurt 2%

Æggehviderne piskes helt stive med sukkeret og halvdelen af yoghurten piskes med, herefter vendes resten af yoghurten i. Her tilsættes så en hvilken som helst smag eller fyld.
Jeg tilsatte ca 1 spsk vaniljesukker og 50 g hakket mørk chokolade. Og dette kan stærkt anbefales. Jeg lavede sådan set også dobbelt portion, kunne ikke lige styre mig da først jeg gik i gang ;)

Man kan tilsætte hvad som helst; chokolade, nødder, frugt/bær eller noget helt andet. Ovre hos Stine siger hun at 200 g frugt til portionen skulle være passende :)

/Lise

11 kommentarer:

anse sagde ...

nøj det ser vildt lækkert ud

Unknown sagde ...

Det smager virkeligt godt, og man kan spise det med lidt bedre samvittighed end almindelig is :)

/Lise

Lea Binta sagde ...

Lækkert alternativ - den skal vist i fryseren her til sommer!

/Lea Binta
www.truntespalads.blogspot.com

Unknown sagde ...

Jep også min plan, så kan man stadig passe bikinien ;)

/Lise

Miss A sagde ...

Hej Lise :)

Så kom jeg endelig forbi din yoghurtis - og hold nu op, hvor ser det lækkert ud. Nam nam..!

Øv at min fryser er alt for lille :(

Hvor længe skal sådan en basse i fryseren, før den er klar eller brugte du ismaskine?

De bedste hilsner fra
Anita
PS. Der er giveaway på mig blog - Klik her

Stine sagde ...

Dejligt at opskriften kan bruges :)

Du har ændret i mængderne (jeg bruger 1 kg græsk yoghurt til 1 bæger æggehvide og 1,5 dl sukker), er det bedre? :)

Unknown sagde ...

Anita: jamen jeg lavede den om aftenen også var den klar dagen efter, men jeg forestiller mig at i løbet af en dag vil den også være klar :) Jamen altså jeg lavede også lidt i en pose, mest for at teste og det fungerede altså også fint, så det kan du jo prøve hvis du er på :)

Stine: Jamen jeg kan godt lide det ikke er så sødt når der nu alligevel skulle noget sødt i, nemlig både chokolade og vanilje. Men det med æggehviderne var egentlig fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre med resten af bægeret ;) Også tænkte jeg den måske blev mere fluffy i det. Men den er i hvert fald god, og tilpas syrlig til min smag :) Tak for opskriften :)

/Lise

Stine sagde ...

Hehe, ja ok :) Den ser faktisk også mere cremet ud, end når jeg har lavet den. Men jeg plejer bare at bruge et helt kg græsk yoghurt af gangen.

Unknown sagde ...

Ja det gjorde jeg egentlig også, men synes i hvert fald sukker mængden var fin, altså 1 dl til 500g yoghurt :)

/Lise

TineD sagde ...

Mmmmmmh, det er lige en opskrift for mig! Den vil jeg glæde mig til at prøve :)

Tjek i øvrigt giveaway'en på min blog: http://madmusikmode.blogspot.com/

/Tine

Unknown sagde ...

Det vil jeg gøre med det samme :)

/Lise