søndag den 20. februar 2011

Hjemmelavede myslibarer


Hjemmelavede myslibarer
15 stk

Ingredienser
50 g sukker
2 spsk sirup eller honning
50 g smør
100 g havregryn
50 g blandede nødder
25 g græskarkerner
25 g tørret abrikos
25 g tørrede figner eller rosiner

Kog sukker, sirup og smør op ved svag varme. Hak nødder, kerner, tørrede abrikoser og tørrede figner groft. Tilsæt havregryn, nødder, kerner, tørrede abrikoser og tørrede figner til sukkermassen. Tag gryden af varmen og bland massen sammen. Massen fordeles i en rugbrødsform der er foret med bagepapir og bages ved 160 grader i 30 min. Skæres ud i passende firkanter eller stænger.

Alt i alt, super lækre myslibarer hvos man ved præcis hvad der er i. Jeg lavede dem med hasselnødder, mandler, tørrede abrikoser og rosiner. Havde desværre ikke græskarkerner, så erstattede med mandler.

Mums!
/Lise

5 kommentarer:

LineLundquist.dk sagde ...

Genial idé, det tror jeg da lige jeg skal prøve :)

Xenia sagde ...

Ja, det lyder da ret lækkert. Ryger helt sikkert i 'opskrifter-jeg-skal-prøve-bunken' ;)

Unknown sagde ...

Ja de var ret gode, også ved man jo præcis hvad der er i :)
Og man kan jo bare lave dem med andre nødder, kerner osv :)

trondk sagde ...

go opskrift må jeg sige den har bare ligt svær ved at hænge sammen har det med at smuldre meget let

Unknown sagde ...

Det synes jeg ikke jeg hade det problem, men kan være at det ville minimeres hvis man tilsætter lidt ekstra sirup ? :)

/Lise